Account based marketing (ABM)

/əˈkaʊnt beɪst ˈmɑrkɪtɪŋ/
English B2Bmarketingsalesstrategy+1 til

Definisjon

A strategic marketing approach that targets specific business accounts rather than a broad audience, focusing on personalized engagement and tailored strategies.

Synonymer3

account-based sellingtarget account marketingABM strategy

Antonymer2

mass marketinggeneral marketing

Eksempler på bruk1

1

ABM is increasingly popular among B2B companies; many organizations implement ABM to enhance their marketing effectiveness; companies often use ABM to align sales and marketing efforts.

Etymologi og opprinnelse

The term 'account-based marketing' combines 'account,' referring to a specific business or organization, with 'based marketing,' indicating a strategy centered around those accounts.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...