customer relationship management (crm)
Definisjon
A system for managing a company's interactions with current and potential customers, using data analysis to improve business relationships.
Synonymer3
Antonymer1
Eksempler på bruk1
Companies use CRM software to track customer interactions; Effective CRM strategies can lead to increased sales; Many businesses rely on CRM tools to enhance customer satisfaction.
Etymologi og opprinnelse
The term originated in the late 20th century, combining "customer" from Middle English "custumer," meaning "one who buys goods," and "relationship," from Latin "relationem," meaning "to relate or connect," and "management" from Old French "management," meaning "handling, control."
Relasjonsmatrise
Utforsk forbindelser og sammenhenger
Ingen relasjoner funnet ennå
Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.
Relaterte ord
Ingen relaterte ord funnet ennå
Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!
Relaterte artikler
Laster innhold...