Pay-per-click (PPC) advertising

peɪ pər klɪk (ˈpiːpiːˈsiː) ædˈvɜːrtɪzaɪŋ
Englishdigital marketinginternet marketingadvertisingbusiness+1 til

Definisjon

A model of internet marketing where advertisers pay a fee each time one of their ads is clicked, primarily used to drive traffic to websites.

Synonymer3

online advertisingcost-per-clicksearch engine marketing

Antonymer2

organic searchunpaid listings

Eksempler på bruk1

1

Many businesses utilize PPC advertising to enhance visibility; PPC campaigns can be easily monitored and adjusted for improved performance; Google Ads is a widely used platform for PPC advertising.

Etymologi og opprinnelse

The term 'pay-per-click' combines 'pay,' referring to the payment made by advertisers, and 'click,' referring to the action taken by users to interact with ads.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...