Pay-per-click (PPC) advertising platform

peɪ-pər-klɪk (ˈpiːˈpiːˈsiː) ædˈvɜrˌtaɪzɪŋ ˈplætfɔrm
English advertisingmarketingdigitalbusiness+1 til

Definisjon

A digital advertising model where advertisers pay a fee each time one of their ads is clicked, typically used to drive traffic to websites.

Synonymer3

CPC (cost-per-click)online advertisingclick-based advertising

Antonymer2

Impressionsorganic traffic

Eksempler på bruk1

1

Advertisers often use PPC to increase visibility; Many businesses rely on PPC advertising to generate leads; Google Ads is a popular PPC platform.

Etymologi og opprinnelse

The term originated from the combination of "pay," referring to the payment model, "per," indicating a rate, and "click," which signifies user interaction with an ad.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...