Pay-per-click (PPC) advertising strategy

peɪ-pər-klɪk ædˈvɜːrtaɪzɪŋ ˈstrætədʒi
English digital marketingonline advertisingPPCadvertising strategy+1 til

Definisjon

A digital marketing strategy in which advertisers pay a fee each time their ad is clicked, primarily aimed at driving traffic to websites.

Synonymer3

search engine marketingcost-per-click advertisingonline advertising

Antonymer2

organic search marketingunpaid advertising

Eksempler på bruk1

1

Google Ads is a popular platform for PPC advertising; many businesses utilize PPC to quickly increase website traffic; effective PPC strategies can lead to higher conversion rates.

Etymologi og opprinnelse

The term "pay-per-click" originated in the early days of internet advertising, combining "pay," meaning to compensate for services, "per," indicating a rate, and "click," referring to the action of clicking on a digital ad.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...