Return on Advertising Spend (ROAS)
rɪˈtɜrn ɒn ˌædvərˈtaɪzɪŋ spɛnd
English marketingfinanceanalyticsbusiness+1 til
Definisjon
A marketing metric that measures the revenue generated for every dollar spent on advertising.
Synonymer3
advertising efficiencymarketing returnadvertising ROI
Antonymer1
none
Eksempler på bruk1
1
The ROAS for the campaign was 4:1; Marketers aim for a high ROAS to ensure profitability; Understanding ROAS can help optimize advertising strategies.
Etymologi og opprinnelse
The term "Return on Advertising Spend" combines "return" (from Latin "returnare"), "advertising" (from Latin "advertere") and "spend" (from Old English "spendan").
Relasjonsmatrise
Utforsk forbindelser og sammenhenger
Ingen relasjoner funnet ennå
Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.
Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger
Relaterte ord
Ingen relaterte ord funnet ennå
Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!
Relaterte artikler
Laster innhold...