ROI (Return on Investment)

/ˌɑːr.oʊˈaɪ/
Englishfinanceinvestmentmetricsbusiness+1 til

Definisjon

A financial metric used to assess the efficiency or profitability of an investment, calculated as the ratio of net profit to the cost of the investment.

Synonymer4

returnyieldprofitgain

Antonymer3

lossexpensecost

Eksempler på bruk1

1

Investing in new technology can lead to a high ROI. Businesses often assess their marketing strategies based on ROI. A positive ROI indicates that the investment has generated more revenue than its cost.

Etymologi og opprinnelse

The term 'Return on Investment' originated in the fields of finance and accounting and has been in use since the early 20th century.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...