anskaffelseskostnad (cac)

/ɑnskafəlsəˈkɔstnɑd/
Norwegianbusinessfinancemarketingcustomer acquisition+2 til

Definisjon

Den totale kostnaden en bedrift pådrar seg for å skaffe en ny kunde. Dette inkluderer utgifter relatert til markedsføring, salg og andre tilknyttede kostnader. Det er en nøkkelindikator som bedrifter bruker for å vurdere effektiviteten av deres kundeforverving strategier.

Synonymer3

acquisition costcost of acquisitioncustomer acquisition cost

Antonymer2

customer lifetime value (CLV)return on investment (ROI)

Eksempler på bruk1

1

The business analysed the Customer Acquisition Cost (CAC) to ensure a good return on marketing investment; A lower CAC indicates that the company is spending less to acquire each new customer; To reduce CAC, they implemented a more targeted marketing strategy.

Etymologi og opprinnelse

The term 'anskaffelseskostnad' is a combination of 'anskaffelse', which means to acquire something, and 'kostnad', which refers to the expense required to achieve something. In the context of business, it signifies the expenditure needed to acquire new customers.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...