lead kvalifisering

/liːd ˌkvɑːlɪfɪˈseːrɪŋ/
Englishsalesmarketingbusinesslead qualification+1 til

Definisjon

Prosessen med å kvalifisere eller evaluere potensielle salgskontakter for å avgjøre deres egnethet og beredskap for videre salgsengasjement.

Synonymer3

lead qualificationprospect evaluationlead assessment

Antonymer2

lead disqualificationlead rejection

Eksempler på bruk1

1

The marketing team improved their lead kvalifisering process to increase conversion rates; Effective lead kvalifisering helps sales representatives focus on high-potential clients; Automating lead kvalifisering can save time and improve accuracy in sales pipelines.

Etymologi og opprinnelse

The term 'lead' originates from Old English 'lǣd', meaning 'guide' or 'way', evolving to signify a potential customer in sales contexts. 'Kvalifisering' is borrowed from Norwegian, derived from Latin 'qualificare', meaning 'to make qualified'. The compound term combines English and Norwegian elements to describe the sales process of qualifying leads.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord

Ingen relaterte ord funnet ennå

Vi jobber kontinuerlig med å finne og knytte sammen relaterte begreper. Sjekk tilbake senere!

Relaterte artikler

Laster innhold...