PR

/ˈpiː.ˈɑːr/
norskPRkommunikasjonomdømmestrategi+1 til

Definisjon

En strategisk kommunikasjon som har som mål å bygge og opprettholde et positivt omdømme for en organisasjon eller person gjennom relasjoner med offentligheten og media.

Synonymer3

offentlige relasjonerkommunikasjonomdømmebygging

Antonymer2

negativt omdømmekrisehåndtering

Eksempler på bruk1

1

Bedriften brukte PR for å forbedre sitt omdømme etter en krise. PR-avdelingen sørget for at lanseringen fikk bred mediedekning. Gode PR-strategier kan hjelpe organisasjoner med å bygge langsiktige relasjoner med sine interessenter.

Etymologi og opprinnelse

Forkortelse for 'public relations', som refererer til relasjoner med og påvirkning av publikum for å fremme eller forsvare en virksomhet, et produkt, en person eller et konsept.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Ingen relasjoner funnet ennå

Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.

Sjekk tilbake senere for nye relasjoner og sammenhenger

Relaterte ord81 ord

Se alle

Relaterte artikler

Laster innhold...