PR
Definisjon
En strategisk kommunikasjon som har som mål å bygge og opprettholde et positivt omdømme for en organisasjon eller person gjennom relasjoner med offentligheten og media.
Synonymer3
Antonymer2
Eksempler på bruk1
Bedriften brukte PR for å forbedre sitt omdømme etter en krise. PR-avdelingen sørget for at lanseringen fikk bred mediedekning. Gode PR-strategier kan hjelpe organisasjoner med å bygge langsiktige relasjoner med sine interessenter.
Etymologi og opprinnelse
Forkortelse for 'public relations', som refererer til relasjoner med og påvirkning av publikum for å fremme eller forsvare en virksomhet, et produkt, en person eller et konsept.
Relasjonsmatrise
Utforsk forbindelser og sammenhenger
Ingen relasjoner funnet ennå
Dette ordet har ikke blitt koblet til andre ord ennå. Vi jobber kontinuerlig med å oppdage og kartlegge sammenhenger mellom markedsføringsbegreper.
Relaterte ord81 ord
Se alleRelaterte artikler
Laster innhold...