viewability

ˌvjuːəˈbɪləti
Englishmediadigital marketingadvertisingvisibility+1 til

Definisjon

Kvaliteten eller tilstanden av å være synlig eller i stand til å bli sett, spesielt i sammenhenger som reklame eller skjermvisning.

Synonymer3

visibilityobservabilityperceptibility

Antonymer3

invisibilityobscurityconcealment

Eksempler på bruk1

1

The viewability of online ads is crucial for measuring their effectiveness; Improving the viewability of the billboard increased its impact on passing drivers; The software analyzes the viewability of content on various screen sizes.

Etymologi og opprinnelse

Derived from the noun 'view' (from Old French 'veu', from Latin 'videre' meaning 'to see') combined with the suffix '-ability', which denotes a quality or capacity. The term emerged in the late 20th century, particularly in media and advertising contexts to describe how much of an advertisement is actually seen by viewers.

Relasjonsmatrise

Utforsk forbindelser og sammenhenger

Se alle relasjoner

forventningsstyring

is used for

30
styrke
Utforsk relasjon

report builder

is a metric used in

70
styrke
Utforsk relasjon

intent signal

is a metric used to assess the effectiveness of intent signals

60
styrke
Utforsk relasjon

serviceopplevelse

is a factor influencing

60
styrke
Utforsk relasjon

konverteringshindring

is a factor influencing

70
styrke
Utforsk relasjon

kundeinnsikt

is a factor influencing

60
styrke
Utforsk relasjon

Relaterte ord10 ord

Relaterte artikler

Laster innhold...